צ ינצ ילה-שאלות ותשובות

בעמוד זה תוכלו לשאול שאלות בנושא צ'ינצ'ילות. נשמח לעמוד לרשותכם

תגובות חדשות יותר « 2,563 תגובות ל: “צ ינצ ילה-שאלות ותשובות” | תגובות חדשות יותר «>

  • מאת אוהב צ ינצ ילות:

    היי, האם אפשר לגדל צ'ינצ'ילות יחד עם ארנבות ?

    • מאת admin:

      התשובה לשאלה זו שנויה במחלוקת. לדעת רוב – לא. הארנבות והצ'ינצ'ילות לא יסתדרו. אך זה מאד תלוי באופי האינדיבידואלי של החיות. הסבירות הגבוהה היא שהם הם יגדלו יחד מגיל ינקות הכל יהיה בסדר.
      מומלץ להשגיח מקרוב בתחילת המפגש (במשך כמה ימים).
      בנוסף לכך, שימו לב שאמבטית הסיד\חול של הצ'ינצ'ילה עלולה לפגוע בארנב ולכן יש להרחיק אותה או להוציא את הצ'ינצ'ילה מהכלוב כשתרצו שתתקלח באמבטיה.

  • מאת דוד אוחיון:

    האם ניתן לגדל צ'ינצ'ילות בחוץ ?

    • מאת admin:

      ההמלצה הכללית היא לא לגדל צ'ינצ'ילות בכלוב שמחוץ לבית. הצינצילה חיה עדינה הן לחום מוגזם והן לרוח קרה באופן מוגזם (עלולה להצטנן בקלות). במידה והכלוב החיצוני בנוי בצורה נכונה, מכיל מחילות פנימיות שלא יחדרו אליהם גשם – ניתן לגדל בחוץ.

  • מאת דוד שאולוב:

    שלום, האם זה בסדר לגדל צ ינצילה אחת או שחייבים לפחות זוג ?

    • מאת admin:

      בהחלט ניתן לגדל צינצילה יחידה, בתנאי שנותנים לה המון צומת לב. בטבע הצינצילות חיות בעדרים ולכן הן חיות כה חברתיות. גם כשמגדלים צ'ינצ'ילות כזוגות תמיד עדיף לגדל אותם זכר ונקבות ולא רק זכרים או רק נקבות.

  • מאת חובב הטבע:

    שלום. יש לי 2 ילדים, האם ניתן לגדל צ'ינצ'ילה בסביבת ילדים ? האם יש ממה לחשוש ?

    • מאת admin:

      לא, הצ'ינצ'ילות הן חיות עדינות ושקטות. גידול צינצילה בסביבת ילדים זה בסדר ברמה יחסית.

  • מאת עמרי בר נתן:

    19 יש לי כמה צינצילות שיש להם עיניים דומעות. לקחתי אותן לווטרינר לבדוק את זה, אבל לא חושב שהוא באמת יודע מה לא בסדר איתן. הוא נתן לי כמה טיפות עיניים אבל זה לא עזר. זה נמשך כבר 4 חודשים. מה אני יכול לעשות עכשיו?

    • מאת admin:

      היי, זה יכול להיות כמה דברים. בלי לראות את הצינצילה שלך אני יכול רק לנחש את הבעיה. אם זה היה רק אחד צ'ינצ'ילה הייתי מציע שאולי הוא קיבל שריטה וזה מציק לו בעין. זה יכול להיות גם סימנים של בעיות שיניים, אבל זה צריך להיות מלווה בריר והשיניים הקדמיות (2 למעלה, ו 2 למטה) יהיו באלכסון במקום בקו ישר.
      העובדה שזה קורה לשני הצ'ינצ'ילות מעידה כי כנראה שזה איזשהו זיהום. הצטננות ובעיות אחרות בדרכי הנשימה תגרום לעיניים דומעות אבל הווטרינר שלכם היה אמור לזהות אם זו הייתה הצטננות או מחלה כלשהי. מה שמותיר אותנו עם איזשהו זיהום בעין. אנשים רבים מצאו כי מרכיב תה (ליפטון) מאוד עוזר בטיפול בבעיות עיניים. יש לטבול את צמר גפן בתה כשהוא פושר ולשים על העין של הצ'ינצ'ילה, ל 10 דקות אם אפשר. עשה זאת כמה פעמים במהלך היום, ואם זה יעבוד תוכל לראות שיפור תוך 24 שעות. אם אתה לא רואה שום שיפור הייתי מציע לקבל חוות דעת נוספת של וטרינר אחר.

  • מאת sofia:

    היי
    לצינצילה שלי יש נשיאת שיער כשנוגעים באה כל היד בשיער של הצינצילה אני לא יודעת ואם זה בסדר או לא
    מחכה לתשובה

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום סופיה, אנו שמחים שפנית וננסה לעזור.
      ישנן מספר סיבות עיקריות לפיתוח נשירת שיער.
      הראשונה היא בגלל לחץ (שיכול לנבוע מטיפוח מוגזם של בני האדם, יש לתת לצ'ינצ'ילה שקט נפשי) השנייה היא באמצעות פציעה. השלישית היא גזזת, שהוא זיהום פטרייתי. סיבות נוספות הם חום יתר או שהצ'ינצ'ילה לא קיבלה אמבטיה (יש לתת לצינצילה אמבטיה 2-3 פעמים בשבוע 20 דק')
      זיהוי:
      לא משנה מה הסיבה לנשירה, החיה עדיין זקוקה לטיפול ע"י וטרינר. גזזת מאובחנת בעור כהה באזור הקרחת וגירוד העור ע"י הצ'ינצ'ילה (יש להזהר מכיוון שגזזת היא מחלה מדבקת ועלולה להדביק את שאר הצ'ינצ'ילות). אם הצ'ינצ'ילה לא נפגעה ע"י הלם כלשהו (לדוגמא, כלב שהפחיד אותה) אז האופציה היחידה שנשארה היא לחץ כללי.
      מניעה ופתרון:
      במידה ומקור הנשירה הוא פציעה, ניתן לתת לצ'ינצ'ילה להחלים לבד, הפרווה תגדל בחזרה עם הזמן. במידה ומדובר בגזזת, יש לטפל עם שמפו מיוחד (ישנו חומר בשם "דקטרין" שניתן לרכוש בכל בית מרקחת) ולקחת לוטרינר במהרה (הקפידי לרחוץ ידיים כל פעם אחרי שאת נוגעת בצ'ינצ'ילה). במידה ומדובר בלחץ, יש לוודא שהצ'ינצ'ילה אוכלת היטב, לא מתאבלת על חבר שנפטר לאחרונה או שהיא פשוט משועממת. שימי לב שבמידה ויש ילד שמחשק איתה הוא לא כופה עליה שום דבר (כמו להחזיק אותה בכח וכו) – זכרי שהצ'ינצ'ילה צריכה זמן להתקשר עם בני אדם ויש לה "חוקים משלה" או שהיא תפתח הפרעות שמתאפיינות בין היתר בנשירת שיער.
      *צ'ינצ'ילה היא מין נטרף, ובאופן אינסטנקטיבי מנסים להסתיר את מה שעלול לגרום להם להראות חלשים בטבע (טורפים מחפשים בעלי חיים פצועים, חולים וחלשים מכיוון שהם טרף קל), לכן גם אם הם פגועים נפשית או פיזית הם ינסו לתפקד באופן נורמאלי, זו הסיבה למה יש לשים לב לניואנסים הקטנים, והסתיה מההתנהגות הנורמאלית (כמו לדוגמא שינוי בהסדרי האכילה) עלולה להעיד על הבעיה.

  • מאת לירון סמרה:

    יש לכם צ'ינ'צלות שחורות מלא(כולל) בטן למכירה? וכמה צ'ינ'צלות יש לכם?

    • מאת admin:

      היי לירון, כרגע אנחנו בשלבי המלטה ולא ניתן לרכוש צ'ינצ'ילות שחורות. מומלץ להרים צלצול עוד כחודש.
      בברכה

  • מאת sofia:

    היי
    האם יש לכם צינצילות לבנות לא עם עיינים אדומות
    תודה מראש

  • מאת sofia:

    יש לכם אוכל או כלובים וכו… בישהיל צינצילות?

  • מאת אריאל:

    איך אפשר להבדיל בין צ'ינצ'ילה זכר לנקבה?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      קביעת המין של הצ'ינצ'ילה הוא מאוד פשוט ניתן לקביעה מהרגע שהוא נולד. הדרך הטובה ביותר היא להחזיק את הצינצילה עם הרגליים הקדמיות מונחות על היד או שולחן. בצורה הזו תוכל לקבל מבט ברור על איברי המין של הצ'ינצ'ילה ולדעת בקלות אם מדובר באיברים זכריים או נקביים.

  • מאת אפרת:

    האם יש חשש של טריפת הגורים בשבועות הראשונים (עד לעצמאות) או שצ'ינצ'ילות רגועות מבחינה זו?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      היי אפרת, תודה שפנית. הצ'ינצ'ילה לא תאכל את הצאצאים שלה

    • מאת ליטל:

      היי אפרת לפי ידיעה שלי האם לא טורפת את הגורים שלה אבל מיד לאחר ההמלטה חייב להפריד את האמא והגור והגורים אם הנליטה 2 מהזכר כי הוא מנסה לזווג אותה מייד לאחר ההמלטה ויכול להיות אגרסיבי

  • מאת קיי:

    הים צ'נצ'לות נושחות

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום קיי, צ'ינצ'ילה שמרגישה מאויימת תנשך. צ'ינצ'ילה מבוייתת (צינצילה שגדלה בחברת בני אדם וטופלה מגיל ינקות) לא תרגיש מאויימת ממגע או נפגש עם אדם ולכן לא תנשך באופן טבעי.

  • מאת sofia:

    היי
    איך אני יכולה ליקנות צינצילה לבנה זכר?
    ובכמה?
    תודה

  • מאת סופייה:

    הי איזה אוכל הצינצילות אוכלות? ואיזה דברים אפשר ליקנות לכלוב שלהן?

  • מאת עומרי שגב:

    שלום,

    שמי עומרי ויש לי זכר צ'ינצ'ילה מזה כשנתיים וחצי.
    בדצמבר הקרוב אני טס למשך כחצי שנה ורציתי לדעת האם זה קיים חשש ממשי לחייו בזמן זה?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      עמרי שלום, נשמח אם תוכל להבהיר את שאלתך. האם אתה לוקח את הצ'ינצ'ילה יחד אתך ? האם אתה משאיר אותה בארץ אצל מישהו שיטפל בה? נשמח אם תוכל להרחיב את השאלה כדי שנבין.

      • מאת עומרי שגב:

        אהלן,
        אני אדייק בפרטים.
        אני טס שבוע הבא למשך כחצי שנה ללא הצ'ינצ'ילה.
        אותה אני משאיר בארץ אצל ההורים על מנת שיטפלו בה.
        במשך הזמן שהצ'ינצ'ילה אצלי אני נוהג להוציא אותו מהכלוב שלוש פעמים בשבוע על מנת שישחרר קצת אנרגיה,הוא מבלה גם הרבה איתי ובעקבות כך אני משער שבזמן שאיעדר הוא יצטרך את אותה תשומת הלב ואינני בטוח שהוריי יוכלו לתת לו את אותה רמה של תשומת לב.
        שאלתי אליכם היא האם נשקפת סכנה לחייו בעקבות כך? שמא הוא לא יקבל מספיק תשומת לב(?) אלא רק טיפול מבחינת החלפת מצע בכלוב,אוכל מים אספסת ועוד…

        בתודה,
        עומרי שגב

  • מאת קאתי אתאל:

    שלום רב
    קניתי זוג צינצילות בחנות חיות זכר ונקבה ונאמר לי שהנקבה בהיריון איך הם ממליטות ומה אני אמורה להכין לה לקראת ההמלטה?
    היא נבדקה לפני כמעט חודש ע"י וטרינר והוא אישר שהיא בהריון
    אשמח אם תחזרו אלי לנייד 054790147 תודה

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      קאתי שלום ותודה ששלת שאלה כה חשובה. משך ההריון של צ'ינצ'ילה הוא בערך 111 יום, לקראת ההמלטה ניתן לזהות שינויים בהתנהגות הצ'ינצ'ילה כמו "קינון" – הזזת אזור השינה למיקום חדש, אם יש שלבים בכלוב הצ'ינצ'ילה לרוב תישאר בקומה התחתונה ביותר, ממש לקראת הלידה תוכלי לראות אותה מתמתחת כשהיא שוכבת על הבטן. עלייך לוודא שסורגי הכלוב צרים מספיק כדי שהגור לא יברח. אם יש לך מספר צ'ינצ'ילות בכלוב, פקחי עין לאחר הלידה על הצינצ'ילה היולדת – היא עלולה להיות תוקפנית כלפי הצ'ינצ'ילות האחרות (מצב נדיר למדיי) והן עלולות להיות תוקפניות כלפי הגורים – גם זה מצב נדיר אך חשוב לוודא שהכל בסדר. וודאי שיש מספיק מצעים וחומר גלם מבודד (בד וכו) ובית סגור או מחילה כלשהי, לרוב הצ'ינצ'ילה תבחר להמליט בתוכו. בהצלחה ומזל טוב מחוות הצ'ינצ'ילות

  • מאת פלג הירש:

    האם הצינצילות רגישות לרעש?
    כי ישלי מערכת מוזיקה די עוצמתית ואני לא יודע עד כמה חזק מותר לי להגביר.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      אכן כן, צ'ינצ'ילות רגישות לרעש חזק, הוא מטריד אותן מאד ולא מומלץ. צ'ינצ'ילה יכולה להשיר שיער כתוצאה מכך.

  • מאת אנה:

    יש לי בעייה ממש קשה יש לי שתיי צ'ינצ'ילות זכר ונקבה בהתחלה הם רבו אבל אחריי זמן הם היתעודדו הם ניקו את אחד השני והיתחבקו אבל לפניי כמה ימים אני רואה את הנקבה רבה עם הזכר והיא תלשה לו את השפה והוציאה לו את הפרווה מהעפעף של העיין ונשכה אותו ממש חזק באוזן עכשיוי הם בניפרד אני ניסיתי לסים אותם ביחד אבל היא שוב התחילה לנשוך אותו אז שוב הפרדתי אותם אני לא יודעת גם מה קורה איתה היא נושכת כל דבר ותמיד שורטת זה דיי מדאיג אותי בבקשה זה מאוד חשוב לי תעזרו לי!!!

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      אנה שלום, צינצ'ילות הן חיות פסיכולוגיות מאד, ובדומה לבני אדם יכולות להיות סיבות רבות שיגרמו להן לריב. מהניסיון שלנו, ריב הריבים של הצ'ינצ'ילות נוגעים לשייכות. יכול להיות שהזכר משחק לנקבה בצעצועים שהיא מחשיבה שלה ולכן היא תוקפת אותו ?. מן הסתם כשהזכר רק הגיע הוא הרגיש לא בנוח ונתן לנקבה לנהל את הלך העניינים, ייתכן שהשתנה מאזן הכוחות ולכן היא תוקפת אותו. אנו מציעים שתנסי לטפל בבעיה ב 2 שלבים. בשלב הראשון הפרידי אותם כך שיהיו כלוב סמוך לכלוב (כדי שיוכלו לבוא באינטראקציה אך לא לפגוע אחד בשני). הכניסי צעצועים חדשים לזכר שיתרגל אליהם. בהמשך נסי לגרום להם להשתתף באוכל, ע"י האכלה משותפת, או ע"י נתינת פינוקים במקביל. אם את מרגישה שזה הזמן להחזיר אותם לאותו כלוב, עשי זאת. ייתכן שמדובר בעניין תקופתי של הנקבה שיחלוף. בהצלחה רבה, מאיתנו, חוות הצ'ינצ'ילות.

  • מאת פלג הירש:

    האם צינצילות אוכלות בלוטים?כי נפל לי אחד והן הסתובבו בבית,והזכר ממש לא רצה להפסיק לאכול את זה,והתנגד שאני יקח.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      בשום אופן לא ! בלוטים רעילים לצ'ינצ'ילות, גורמים לבעיות מעיים ועלולים אפילו להוביל למוות.

  • מאת סופייה:

    היי
    אני מאוד ישמח אם מישהו יגיד לי למה הצינצילה שלי מצפצפת
    ואוד ששומעים אותה אד הסלון
    תודה מראש

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום סופיה, נשמח אם תקליטי את הקול ותשלחי לנו כדי שנוכל לשמוע בעצמנו. תוכלי להאזין לכתבה החדשה בדף הבית שמסקרת קולות שונים של צ'ינצ'ילות.

  • מאת ליהיא:

    היי,
    יש לי זוג צ'ינצ'ילות זכר ונקבה בני כשלוש, הנקבה כבר המליטה 4 פעמים ועכשיו בהריון. כל פעם הייתה לנו בעיה עם הגורים שהיו בורחים מהרווחים בין הסורגים שהם 2.5 ס"מ ובסופו של דבר כיסינו את הכלוב בעוד רשת תייל של ריבועים 1*1 ס"מ. הכלוב כבר דיי שחוק (יש לי צ'ינצ'ילות הרבה שנים,גדול אך כבר קצת עם חלודה..)וחשבתי לקנות כלוב חדש עם רווחים צרים, יש לכם כלוב העונה לצרכים? וחשבתי גם על להוסיף עוד נקבה אבל לבנה, האם יש לכם? והאם תתעורר בעיה עם הצ'ינצ'ילה הנקבה השנייה?
    תודה ליהיא

  • מאת אנה:

    היי יש לי צ'ינצ'ילה זכר שמשום מה אוכל את הרגל שלו אין כבר 2 עצבעות תגידו מה לעשות????

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      אנה שלום, ההצעה הראשונה שלנו היא שתקחי אותו לוטרינר שיבדוק את הבעיה. האם הוא בודד ? האם התזונה שלו נכונה ? האם הכלוב שלו גדול דיו ? האם יש לו משחקים ואזורים להסתתר בהם ? האם הוא משיר שיער ? האם יש לו קרחות ? עליינו לדעת כל זאת כדי שיהיה לנו כיוון לתשובה. בברכה

  • מאת עמית:

    אפשר לעשים צינצילות בכלוב של ארנב? ואיזה גודל הוא צריך להיות ויש לכם לימכור לי כזה? בתודה עימת

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      עמית שלום, תודה שאתה שואל. התשובה היא שבגדול-לא, אי אפשר לגדל צ'ינצ'ילה עם ארנב. תוכל לקרוא על כך יותר בהרחבה למעלה בעמוד זה – שאלה זו כבר נשאלה.

  • מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

    עמית

  • מאת עופר:

    שלום אני מחפש אוכל לצינצילות למכירה ללקוחות המרפאה אני צריך אוכל בריא ואיכותי ואשמח אם תמליצו על אוכל כזה והיכן ניתן לרכשו.

    בברכה

    דר עופר שביט וטרינר

  • מאת חן:

    היי יש לי צינצילה נקבה בת חצי שנה שלפני יומיים צירפתי לה זכר בן 4 חודשים. כמובן בכלובים נפרדים, תחת השגחה אני משחרר אותם וכל מפגש מסתיים בנשיכת הזכר ובריחתו.
    הם עדיין לא ישנים יחד באותו כלוב. האם זו התנהגות נורמלית? להמשיך ככה והזמן יעשה את שלו?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      חן שלום, צ'ינצ'ילות הן חיות מאד רכושניות. ייתכן כי הנקבה מרגישה שהזכר מנסה להשתלט על מקומה או על רכוש שהיא מחשיבה כשלה. מומלץ לתת להם להתרגל זה לזה בכלובים נפרדים אך צמודים (כך שיוכלו לראות אחד את השני) ולהפגיש בניהן תחת השגחתך כשהיא במצב רוח טוב (אולי אחרי שקיבלה צימוק או פינוק כלשהו). בנוסף לכך, שימי לב לתת לזכר צעצועים משלו כדי שלא ינסה לשחק בשלה. הזמן יעשה את שלו, ולרוב הצ'ינצ'ילות מתחברות זו לזו. תודה ששאלת !

  • מאת הילה:

    שלום,
    לצ'ינצ'ילה שלייש נשירת שיער, היא אוכלת ומתנהגת כרגיל, אני מניחה שזה קרה בגלל שהיא עברה כמה המלטות רצוף וכן שבן זוגה מת לפני כ3 חודשים, האם יש מה לעשות בקשר לכך?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום הילה, האם יש לה חברה נוספת ? האם חיה איתה עוד צ'ינצ'ילה ? אנו ממליצים לגדל צ'ינצ'ילות לפחות בזוגות. כמו שאת כבר יודעת, צ'ינצ'ילות הן חיות פסיכולוגיות מאד ואין ספק שפרטנר ישפר את מצבה. גם כן כמות גדולה של תשומת לב מכם

  • מאת חן:

    היי קודם כל תודה על התשובה. עכשיו הם זוג מושלם. רק מתכרבלים להם ובכלל לא רבים. בהמשך לתשובתך – אילו משחקים קיימים עבור צינצילות? לכל חנות שאליה אני ניגש אין תשובה. בנוסף, מה אפשר להוסיף להם בנוסף לתערובת? אמרו לי קורנפלק, שיבולת שועל, פירות יבשים.. האם זה נכון?

    אחרון אני מבטיח – הזכר החדש דיי מפחד להתקלח מאז שהנקבה גירשה אותו , לכל אחד מקלחת משלו ועדיין הוא לא נכנס.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום חן, שלושת קטגוריות הצעצועים המומלצות ביותר עבור צ'ינצ'ילות הם: 1) גלגל לריצה (מומלץ להשתמש בגלגל ללא שלבים כמו אוגר אלא גלגל פלסטיק גדול אחיד) 2) משחקי טיפוס: צ'ינצ'ילות אוהבות לטפס ! יש לאבזר את הכתוב שלהן בדרגשים, שלבים, סולמות וכל טוב בהקשר הזה. 3) צעצועים שעליהן יוכלו לשייף את השיניים, כמו שכתבנו באחד המאמרים, צ'ינצ'ילות הן מכסם, השיניים שלהן גדלות בהתמדה לאורך כל החיים. מומלץ להשתמש בגזם עץ אלון או דפנה, אך ניתן בהחלט לשים מספר סוגי עץ ולתת לצ'ינצ'ילה לבחור (יש לשים לב שלא מדובר בעץ בעל חומרים רעילים). לגבי הצ'ינצ'יל זכר שלך 🙂 לתת לשניהם מקלחת נפרדת היה בהחלט רעיון טוב שמעיד על חשיבה "צ'ינצ'ילית" , נסי לפנק אותו בצימוק ולשחק איתו כשאת יושבת בסמוך לאמבטיה (ואף נוגעת בה עם היד)- בצורה הזו את למעשה "מאשרת" שמדובר במשהו בטוח. לגבי האוכל, ישנה כתבה על כך באתר שלנו, נשמח אם תקראי אותה, נציין רק כי פרות יבשים הן לא חלק מהדיאטה השוטפת של הצ'ינצ'ילות מכיוון שמדובר ביותר מידי סוכרים (מדובר ב"פינוק" שיתקבל פעם בכמה זמן בלבד). אנו שמחים ששאלת ושמחנו לענות

  • מאת ליאת:

    אני מגדל כלבת פקינז מאוחד חברותית ואוהבת חיות מכל סוג. רציתי לדעת האם ניתן לגדל צ׳ינצ׳ילות יחד עם כלבה באותו הבית? וכמובן שהם יצטרכו לבוא במגע אחד עם השניה 

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום ליאת, עד כמה הן יבואו במגע אחת עם השניה ? עלייך לגדל את הצ'ינצ'ילה בכלוב כך שיהיה לה פרטיות במידה ותרצה בכך, אם הצ'ינצ'ילה תבחר להתייחס לכלבה – אין עם כך בעיה. אך ייתכן שהתנהגות חודרנית או אגרסיבית מבחינת הכלבה תאיים על הצ'ינצ'ילה שלך. אנו ממליצים לפקח על כך מקרוב.

  • מאת קרינה:

    איזה כיף עוד מאת קונים לי צינצילה!!!!!!!!!! ובאלי לדעת כשהכלוב מתחיל להסריח אז עם איזה חומרים אפשר לנקות את הכלוב ?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום קרינה, אנו ממליצים להשתמש בנסורת לחלק התחתון של הכלוב. להחליפה לעיתים תכופות כדי לשמור על הגיינה גבוהה בכלוב ובריאות תקינה של הצ'ינצ'ילות.

  • מאת נתנאל:

    שלום וברכה,יש לי זוג צ'ינצ'ילות חמודות, זכר ונקבה, גדלו יחד מהיום הראשון לחייהם, נדמה לי שהן אפילו אח ואחות. אוהבות מאד אחת את השניה, מתכרבלות אחת עם השניה, סיפור אהבה… . היום נולדו להם שני גורים, האמא מטפלת בהם פשוט נהדר, והאבא מתנהג רגיל, ולעתים מצטרף לטיפול. לא ראיתי תוקפנות כלשהי לא מצידו ולא מצד האמא לא אחד לשני ולא לגורים.אבל בכל זאת רציתי לשאול האם כדאי להפריד את האבא מן האמא והגורים לכלוב נפרד לתקופה מסויימת? יש סכנה של תוקפנות מאחד הצדדים כלפי השני?רציתי גם לדעת האם יש איזו תזונה מיוחדת שאני אמור לתת לאמא עכשיו? האוכל הרגיל שאני נותן להם הוא מחברה טובה ומכיל הכל. שאלה נוספת: האם הגורים זקוקים לטמפרטורה יותר חמה ממה שצ'ינצ'ילות רגילות או (מה שנראה לי יותר) שלא כי האמא מחממת אותם כפי שאני רואה.בקיצור, מה ההוראות הכלליות בתקופה הזו שלאחר ההמלטה, ואם אפשר – גם קצת קדימה. ממש ממש אודה לכם על תשובה, ובתקוה שהיא תהיה גם מהירה.נ.ב. האתר שלכם ממש מקסים!! נתנאל

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      נתנאל שלום, הוספנו כתבה בנושא גידול גורי צ'ינצ'ילה. אנו מקווים שתמצא אותה מועילה. חוות הצ'ינצ'ילות.

  • מאת קרינה:

    איך אפשר להכיר את הצינצילה כדי שאני יוכל ללמד את הצינצילה טריקים כמו בוידיאו הזה :
    http://www.youtube.com/watch?v=724becYYHYs

  • מאת קרינה:

    אפשר לתת לצינצילות ענבים,תותים,תפוח.
    ואיך אפשר לזהות אם צינצילה צעירה או זקנה?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      אפשר לתת לצ'ינצ'ילות את המאכלים שציינת אך באופן מוגבל, עודף סוכר לא טוב להן. מומלץ לתת "פינוק" בערך פעמיים בשבוע ולא יותר

  • מאת עדן:

    קניתי צ'ינצ'ילה חדשה,והיא בתוך כלוב קטן מאוד לבנתיים עד שהיא תקבל את הכלוב הגדול שלה והיא לא זזה בכלל .. אפילו לא תנועה תזוזה קטנה .. וגם נשר לה שיער אז רואים שהיא בלחץ. מה זה אומר ?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      עדן שלום, אנו שמחים ששאלת. נשמח עם תעברי על המאמרים באתר, תוכלי לראות בעצמך כי הצ'ינצ'ילות הן חיות מאד פסיכולוגיות ויש לנהוג בהן בהתאם. אנו בטוחים שתקבלי טיפים רבים לאיך לגשת ואיך לנהוג בצ'ינצ'ילה שלך כדי שהיא תרגיש יותר בנוח.

  • מאת רחל:

    הצינצילה החדשה שקניתי לפני כ-יום די מרדנית היא לא מוכנה לתת לגעת בה או להוציא אותה מהכלוב..
    אם מוציאים אותה לשנייה היא ישר בורחת ומתנגדת ואני רק נוגעת בה או מלטפת אותה היא ישר בורחת ומתעצבנת .
    למה היא לא פחות רגועה ?מה זה אומר ומה אפשר לעשות כדי שהיא תיהיה קצת יותר נחמדה?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      רחל, כמו שענינו לעדן, אנו ממליצים לך לקרוא את המאמרים השונים באתר. יש לגשת לצ'ינצ'ילות בצורה מאד עדינה וליצור איתן קשר, לא מדובר בארנב אלא חיה אינטיליגנטית ופסיכולוגית מאד. יש לבנות עם הצ'ינצ'ילה אמון בדומה לאיך שבונים אמון עם כלב או חתול, לא לגשת באגרסיביות ולא להכריח, אנו מציעים לך להצטייד בצימוקים או פינוק אחר, לקרוא את המאמרים. כך תוכלי ליצור "התקשרות בטוחה" עם הצ'ינצ'ילה. בהצלחה

  • מאת משה:

    יש לי 2 צ'ינצ'ילות חדשות (זכר ונקבה) וכל אחד מהם לא יוצא ממקום המסתור שלו, הם אפילו לא מסכימים לצאת… מה לעשות???
    ויש לי עוד שאלה, מותר להביא לצ'ינצ'ילות שלי אצטרובלים?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום משה, כמו ששאלו לפנייך, יש ליצור התקשרות בטוחה עם הצ'ינצ'ילות. אנא קרא את תשובותינו. לגבי אצטרובלים, אנו לא רואים למה לא. אך מומלץ להשתמש בעץ קשיח יותר כמו עץ אלון.

  • מאת אולגה:

    היי, יש לי צ'ינצ'ילה בת 4 חודשים , היא אצלי כחודש וחצי. אני מאכילה אותה באותו אוכל שהיא אכלה אצל אנשים שלקחתי אותה מהם,Chinchilla Nature של Versele-Laga . בזמן אחרון אני רואה שהיא ממש בררנית ולא אוכלת את כל מה שיש שם, רק את הדברים היותר טעימים. כמה שאני מבינה כדי לקבל את כל מה שהיא צריכה, צריך שהיא תוכל את כל מה יש שם. מה עלי לעשות על מנת שתתחיל לאכול הכל ? או שאין סיבה לדאגה?
    ועוד שאלה, בנוסף לכלוב הרגיל שקניתי לה , לאחר כמה זמן הבנו שהיא צריכה יותר מרחב ועשינו לה כלוב יותר גדול 1X1.5X1. לפני מה שאני רואה, יש לה מספיק מקום לקפוץ שם ולזוז. אני מניחה שעם הזמן כשהיא תתרגל קצת נשחרר אותה גם לדירה. האם זה בסדר שבנתיים יש לה רק את המרחב של כלוב?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום אולגה, הפרשנות שלנו לסיטואציה היא מעבר תנאי המחיה של הצ'ינצ'ילה. צ'ינצ'ילות מגיבות בחריפות לשינויים סביבתיים ועלולות להרעיב את עצמן, ייתכן שהצ'ינצ'ילה שלך בוררת את האוכל ממגוון סיבות שקשורות בכך. איך היא מגיבה אליכם ? האם היא מרשה שילטפו אותה ? האם היא יוצרת קשר ?. זה בסדר שהיא תהיה בינתיים בכלוב, כל עוד נוצרת התקשרות טובה בינה לבניכם, כל עוד היא לא בודדה.

  • מאת קרינה:

    אפשר לגעת בצינצילות כשהם אוכלים לדוגמא צימוק או כזה?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      אם היא מרשה, בהחלט כן. מניסיוננו, חלקן לא מרשות (יש לזכור כי צ'ינצ'ילות הן חיות מאד רכושניות, ובמידה והצ'ינצ'ילה תחשוב שמעוניינים לקחת לה את האוכל היא תחשוש ולא תאשר מגע)

  • מאת לילך:

    גזר טוב לצינצילה ?ובאיזה כמויות אפשר לתת?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      כן, ניתן להאכיל את הצ'ינצ'ילה בגזר. אך לא בהגזמה, הדיאטה הנורמאלית שלהן צריכה להיות מורכבת מסיבים, מומלץ לתת להן אוכל ייעודי. גזר הוא בחזקת "פינוק" ולא מזון דרך קבע.

  • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

    שלום חברים, רבים שאלו אותנו איך יודעים מה הוא גיל הצ'ינצ'ילה. לצערנו, מאד קשה לדעת מה גיל הצ'ינצ'ילה. לאחר שהן מגיעות לבגרות מלאה תוך 7 חודשים לערך. מאד קשה להעריך. מה שכן, צ'ינצ'ילות צעירות מגדלות את הפרווה בקצב מהיר בהרבה. אם נגזור טיפה מהפרווה של הצ'ינצ'ילה כשהיא צעירה, הפרווה תגדל לחלוטין תוך שבועיים לערך. לעומת צ'ינצ'ילה קשישה שאצלה הפרווה תגדל תוך חודשיים לערך. בברכה, חוות הצ'ינצ'ילות.

  • מאת דוד:

    קניתי אתמול צנצילה מתי אני אמור להתחיל להשים לו את היד בכלוב

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום דוד, בן כמה הצ'ינצ'יל ? האם היו לו בעלים קודמים ? האם הוא הרשה לבעלים הקודמים לגעת בו ?. תתחיל מלהציע לו צימוק, הוא לוקח אותו ממך ?. שב ליד הכלוב שלו, הוא מביע בך ענייך ? הוא מעוניין בקשר איתך ?. שאל את עצמך "מתי זה בסדר להציע לילד קטן את היד", הילד צריך לבטוח בך קודם נכון ? כך גם הצ'ינצ'ילה.

  • מאת דוד:

    ועוד שאלה הצנצילה שלי נכנס בהתחלה לאמבט חול שלו אבל הוא יוצא כל הזמן

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      תן לו את הזמן הוא ידע מה לעשות עם החול, הן זקוקות לאמבט פעם או פעמיים בשבוע לא יותר.

  • מאת קרינה:

    קנו לי צינצילה סוף סוף אבל אני חושבת שצינצילה שלי חולה כי אני שומעת אותה עם האף שלה כאילו יש לה נזלת מה לעשות איך אפשר לעזור לה.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום קרינה, אנו ממליצים לקחת אותה לוטרינר לפני שהמצב יחמיר. צ'ינצ'ילות מאד רגישות לצינון.

  • מאת חן:

    היי.. שאלה. מקריאת אנספור מאמרים ומהבנה פשוטה צינצילות חיות שאוהבות/דורשות/מתקיימות מקור. ממזג אויר חורפי. למה ברגע שאני משחרר אותם הם נכנסות למיטה שלי ונשארות שעות שלמות מתחת לשמיכת פליז שלי. וכשאני מוציא אותן הן כמובן חמות.
    זה מסוכן? יש מצב שקר להם מידי?? אני לא מדליק מזגן בחדר מרוב התחשבות בהם…. קר תמיד בחדר שלי.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום חן, צ'ינצ'ילות הן בעל חיים טרופי, מזג אוויר טרופי הוא יחסית יציב. לא קר ולא חם. וכך גם הצ'ינצ'ילות, חום גבוהה מידי יפגע בהן, כך גם קור קיצוני. מזג האוויר הישראלי זר לטבע שלהן, לכן אנו ממליצים לנסות לשמור אותן בטמפרטורה אחידה יחסית של בית. ייתכן שקר להן מידי אצך בדירה, אך הדבר לא סביר. ייתכן שהן בוחרות להכנס מתחת לשמיכת הפליז מסיבות אחרות (כמו מקום מחסה, התניה או שאולי סתם נעים להן שם). ניתן להדליק מזגן (אנו מניחים שאת מדברת על מזגן שיחמם) כל עוד את בקשב להן.

  • מאת לינוי:

    צ'ינצ'ילות נושכות או שורטות?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      כמו כל בעל חיים אחר, כשהן מאויימות הן מגנות על עצמן. צ'ינצ'ילות "האכלת יד" שהורגלו לבני אדם לא מרגישות מאויימות לרוב ולכן לא ינשכו. שימו לב שאתן קונים צ'ינצ'ילות האכלת יד בלבד ולא צ'ינצ'ילות שלא הורגלו לבני אדם.

  • מאת לינוי:

    צ'ינצ'ילות שורדות בקור או בשמש וגורים?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      מומלץ לגדל צ'ינצ'ילות בטמפרטורת החדר, תוכלי לקרוא על כך ביתר פירוט בכתבות פה באתר.

  • מאת קרינה:

    הצינצילה שלי פחדנית ענקית היא בת שנה וחצי וכשאני תופסת אותה זהו היא מנסה לברוח ממני איך אפשר לעשות שהיא לא תברחי ממני איך לעשות שהיא תהיה טובה אליי?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      קרינה שלום, קראי בבקשה את המאמרים שונים וצפי בסרטוני הוידאו. אני מאמין שתלמדי כי לתפוס את הצ'ינצ'ילה זה מעשה לא נכון. צ'ינצ'ילות הן יונק אינטילנגטי ופסיכולוגי במיוחד, להכריח אותן לעשות דברים שהן לא רוצות רק יפגע בקשר שלכן ובבריאות הצ'ינצ'ילה. עלייך לגרום לה לרצות בחברתך, בדומה לאיך שאת גורמת לאנשים לרצות בחברתך, את לא תוקפנית וחודרנית בהתנהגות שלך, את נחמדה, אדיבה ונעימה. כך גורמים לאנשים להתקרב אלייך, ובאופן דומה תגרמי לצ'ינצ'ילה שלך לרצות בחברתך. להרגיש בטוחה בסביבתך ולרצות בקשר איתך. בהצלחה רבה

  • מאת בתאל:

    שיחררתתי את הצינצילה שלי קצת לרחבי החדר והיא נכנסה מתחת למיטה..התחלתי לשרוק לה קצת כדי שתכנס בחזרה לכלוב והיא עשתה רעשים מאוד חזקים וכשבדקתי באתר שלכם היה כתוב שאלו אותם  קולות של אזהרה ומצוקה קולות ששדומים לנביחה של כלב.כאשר הכנסתי אותו לכלוב הוא די השתולל ונשר לו המון שיער. למה זה קורה ?למה הוא הרגיש מאויים?וכיצד אפשר לשנות את זה?זה קצת מדאיג.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום בתאל, בפעם הבאה שזה קורה. שימי לצ'ינצ'ילה שלך צימוק על הרצפה ליד הספה. שבי שם ותני לה את הזמן שלה לבוא ולקחת אותו. אל תנסי לתפוס אותה. צ'ינצ'ילה, כמו חיות רבות אחרות, מרגישות מאויימות כשהן מרגישות שהן ניצידות. ייתכן שהניסיון שלך לתפוס אותה, התנועות של הידיים שלך דימו לה את המצב. אין פה שהיא הרגישה מאד מאויימת. צ'ינצ'ילות חיות בקצב משלהן, צריכים להיות מאד עדינים איתן. השתדלי לנסות לחשוב מה הצ'ינצ'ילה שלך רוצה ממך, להבין מה נכון לה באותו רגע, מתי היא מעוניינת בחברתך ומתי לי. הטמפרמט שתבנו יחד הוא שיקבע את הבריאות הנפשית של הצ'ינצ'ילה שלך. שיהיה רק בהצלחה

  • מאת מעיין:

    רציתי לדעת צ'ינצ'ילות באמת חיות כל כך הרבה זמן גם אם הם לא בלהקה (זאת אמרת אם אני מגדלת רק אחד) כי זה המון זמן ואין לי כל כך הרבה זמן עד הצבא(כל כך הרבה זמן יש לי עוד 4 שנים בארך) וההורים שלי בחיים לא יסכימו לגדל אותה אחרי שאני האזוב לצבא ולי לא היה לי זמן.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      היי מעיין, הצ'ינצ'ילה בוודאות תחיה מעל 4 שנים כך שגם כשאת תתגייסי היא עדיין תהיה בין החיים. אולי את חושבת קצת רחוק כרגע ? נסי להנות מהצ'ינצ'ילה שלך ולתת לה חיים טובים כרגע. בעוד 4 שנים אני בטוח שתמצאי מישהי אחרת בת 14 שתשמח לקחת אותה ל 4 שנים הקרובות עד שהיא תתגייס וכן הלאה… 🙂 שיהיה רק בהצלחה.

  • מאת אביבית:

    שלום רב, אנחנו מגדלים הרבה שנים והרבה דורות של צינצילות. היום ראיתי בצהריים המלטה של צינצילה אחת (מה שבדרך כלל יש 2 ויותר)נתתי לכל השאר הצינצילות אוכל בנוסף להאכלה של הבוקר. ועכשיו בערב באתי להראות לבעלי את הגור וראינו אותו שוכב מת והראש שלו מכורסם. הרי ידוע שצינצילות צמחוניות. מדוע היתה המלטה של אחד? ומדוע כרסמו לו את הראש?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום אביבית. האם הגור החדש היה בקרבת צ'ינצ'ילות רבות או שהוא הופרד יחד עם אימו ? מדובר במקרה נדיר ביותר כמו שאת יודעת. ייתכן ונולד חלש ונאכל ע"י הצ'ינצ'ילות הבוגרות (ישנו מנגנון טבעי [נדיר] בו יונקים אוכלים את הצאצאים שלא ישרדו). ייתכן ונאכל ע"י אימו (גם מקרה נדיר) מכיוון שנשך אותה בזמן היניקה. אנו משתתפים בצערך על הגור הקטן.

  • מאת שני:

    שלום לפני חודשיים קניתי שת צ'ינצ'ילות ואחת מהן לבקנית ואניחוששת שהיא תמות בקיץ וגם הזכר בבקשה תעזרו לי ויצרנו איתם מגע קרוב ממש בתחילה ועכשי הן מתנהגות מוזר בבקשה תעזרו לי דחוף

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום שני, כדי שנוכל לעזור לך, עליינו להבין תחילה מה הבעיה. למה את חוששת שהיא תמות בקיץ ? מה הכוונה מתנהגות מוזר ?

  • מאת הילה:

    דחוף!!!

    שלום,
    היום בבקר נולדו לנו שלישיית צ'ינצ'ילות, אחד מהם נראה קטן וחלש מהשניים היום בערב הוא שוכב על הצד כמעט ללא תזוזה, האם יש אפשרות להציל אותו?

  • מאת קרינה:

    מה זאת אומרת כשלצינצילות האוזניים למעלה ואוזניים למטה?

  • מאת הדר:

    הי,יש לי צינצילה זכר ואתמול קניתי צ'ינצ'ילה נקבה ושמתי אותם ביחד והם לא כ"כ מסתדרים-כשהוא מתקרב אליה היא נעמדת מולו ואז הוא בורח…וגם יש מלא שיערות שנושרות להם…מה חעשות??

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום הדר, אנה הפרידי את הצ'ינצ'ילות אחת מהשניה. אם אפשר לשני כלובים שונים. שימי לכל אחד מהן אוכל נפרד, עץ לכירסום נפרד וצעצועים נפרדים. שבי ליד הכלובים ותני להן להתרגל אלייך, פנקי אותן (בצימוק, או גזר, או כל ירק שמכיל רמת סוכר גבוהה). עזרי להן להקשר אלייך ולסמוך עלייך. אנא קראי את המאמרים באתר אנו בטוחים שהם יעזרו לך להבין את המהות של הצ'ינצ'ילה.

  • מאת עמוס:

    שלום,איך אני מבדיל בין צינצילה זכר לנקבה?

    • מאת נתנאל:

      שלום עמוס, אני מקוראי האתר ואענה לך מה שאני יודע.

      אתה מחזיק את הצ'ינצ'ילה בצורה שתוכל לראות את אזור איברי המין (אתה יכול למתוח ביד אחת בעדינות אחורה את הרגליים האחוריות עם כף יד פתוחה שמגיעה עד לבטן, כשידך השניה מחזיקה את הצ'ינצ'ילה באזור הרגליים הקדמיות ומונעת מהצי'נצי'לה להתקפל קדימה. הן לא כ"כ אוהבות את התנוחה הזו שהם כאילו שוכבות על הגב והבטן חשופה כלפי מעלה, אז תעשה את זה זריז).

      גם לזכר וגם לנקבה יש פי טבעת ומעבר לו (לכיוון) הראש יש כמו פין. ההבדל הוא שאצל הזכר הפין רחוק מעט מנקב פי הטבעת, יש רווח ניכר ביניהם, ואצל הנקבה הם כמעט או ממש צמודים.

      בהצלחה

      נתנאל

  • מאת לינוי:

    שלום אפשר לגדל צ'ינצ'ילה במרפסת בחום ואם זה בחורף או בקיץ אפשר לגדל במרפסת

    • מאת הודיה:

      שלום לינוי,לי יש זוג צינצילות והם נמצאות בחוץ כל השנה!!!
      יש להם הגנה מהגשם ואלו חיות שאוהבות קור אז אין בעיה בחורף אבל בקיץ אני מקפיאה להם בקבוקים של שני ליטר מים קפוא ושמה להם,הם יושבים על זה וזה מצנן להם את החום…הצינצילות אצלי כבר שנתיים והם שרדו גם במצב של 42 מעלות בחום!!!

  • מאת יואל:

    שלום רב
    איזה נס שגיליתי את האתר שלכם, פשוט יעיל, מועיל, מעשיר את הידע. חן חן לכולם.

    ואל הסיפור שלנו. יש לנו זוג צינצילות מזה כשמונה חודשים, הכלוב בגודל של מטר על מחצית המטר, והוא מתנשא לגובה מרשים של שני מטרים !!!!
    שמחתי לקרוא על הפסיכולוגיה שלהן, משום שלאורך כל התקופה אני טוען שהן משחקות איתנו ראש בראש, אני חושב שהבעיה שלהן שהן יותר חכמולוגיות מאשר חכמות…. משהו כמו הילדים הקטנים שלנו, שמצליחים לשגע אותנו ולגרום לנו לאהוב אותם עוד יותר !!!!

    הצ'ינצ'ילות מזהות אותנו, ומבקשות פינוקים, ובעיקר יודעות לבקש את השחרור מהכלוב, ואת זה הן מקבלות רק בשעות הלילה, ובבוקר הן כבר מכורבלות בחזרה בתוך הכלוב שלהן.

    אבל, וכאן האבל הגדול. הן אינן מאפשרות לנו להחזיק אותן בידינו לצורך ליטוף. וכלומר, כאשר נוציא אותם מהכלוב ביד, אזי הן מוכנות להתלטף בכיף, אבל כאשר הן "מעופפות" ברחבי הבית, אפשר לשכוח מהן, לא מוכנות לבוא, נקודה.
    לפעמים אין ברירה, אלא לצוד אותן בחזרה הביתה, ואת זה הן כמובן אינן אוהבות, וגם לא אנחנו.
    כאמור, הן מזהות אותנו, וכשהן בפנים הן יודעות להתחנף, חבל על הזמן !!!! אבל כשהן בחוץ, סנוביזם אבסולוטי !!!!!

    יש למישהו פתרון ?

    כמו"כ הנקבה הרבה יותר רחבה מאשר הזכר, כיצד ניתן להבחין או לאבחן הריון ?

    מה שכן, כאשר אני ראיתי את הזכר מנסה להזדווג, תמיד הנקבה ברחה ממנו. יש דרך לגרום לה להתרצות לו ? אולי היא סתם כך פשוט צנועה !!!!

    ושאלת השאלות העכשוית, מה ניתן לתת להם לאכול בחג הפסח, האם ניתן להסתמך על אספסת למשך כעשרה ימים ?

    אודה על תגובתכם
    יואל

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום יואל וסליחה שאנחנו עונים באיחור. צ'ינצ'ילה היא בעל חיים אינטיליגנטי אמנם אך עדיין מוטה להתניות כמו כל שאר בעלי החיים (וגם בני האדם). אנו ממליצים להתנות את הפינוקים שאתם נותנים להן בתשומת הלב שלהן, אך ורק כשהן מאפשרות לכם ללטף אותן ולגעת בהן. כמו שכתבת באזור אחר באתר, אנו מאחלים לכם בהצלחה עם ההריון הצפוי והגורים העומדים לבוא. אל תנסו לגרום להם להזדווג ותנו לטבע לעשות את שלו. לגבי השאלה של פסח, ההמלצה היא מן הסתם להאכיל אותן באוכל הטבעי אליו הן רגילות, ההחלטה לבצע זאת או לחפש תחליפים תלויה בכם (לצערנו לא נוכל לייעץ בנושא).

  • מאת נגה:

    יש לי שתי צינצילות אחד זכר בן שנתיים וחודש (קיבלתי אותו שהוא היה בן שש וחצי חודשים)והשנייה נקבה בת חצי שנה(קיבלתי אותה שהיא היתה בת 4 חודשים).
    רציתי לדעת מתי אדע שהצינצילה הנקבה בהריון?
    תודה

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום נגה וברוכה הבאה לאתר. לצערנו מאד קשה להבחין מתי צ'ינצ'ילה בהריון. יהיה עלייך להכיר היטב את מימדיה הנוכחיים כדי לדעת מתי היא בהריון.

  • מאת לינוי:

    שלום אם הצ'ינצ'ילה לא תירצה שאני ילטף אותה או משהוא יקרה אז מה אני יצתרך לעשות?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום לינוי, צ'ינצ'ילות הן בעלי חיים פסיכולוגים מאד ומעוניינות שהדברים יתהנו לפי הצרכים והרצונות שלהן. עלייך לתת לצ'ינצ'ילה של לבחור בך ולא להכריח. אנא קראי תגובות קודמות, השאלה הזו נשאלה מספר רב של פעמים ואנו מאמינים שתפיקי הרבה תועלת מהתשובות הקודמת שלנו.

  • מאת לינוי:

    שלום צריך לקלח צ'ינצ'ילה ואם כן אז צריך לקלח אם מים קרים צריך אם סבון

  • מאת חן:

    היי לינוי ממש לא הצינצילות מתקלחות בחול המיועד למקלחות. בכל חנות חיות תמצאי את זה והמחיר הוא בין 40-50 שקל. לא מומלץ לקלח אותם המים בכלל.

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      היי חן, תודה רבה שענית עבורנו. אנו שמחים שהגולשים עונים אחד לשני ומשתתפים באופן אקטיבי באתר.

השאר תגובה בחוות הצינצילות