תזונת הצ'ינצ'ילה – איזה אוכל לבחור ?

אוכל לצ'ינצ'ילות

תזונת הצ'ינצ'ילה חשובה מאד לאושר הכללי שלה

לצ'ינצ'ילות יש מערכת עיכול מאד רגישה, ולכן דיאטה תקינה ומוקפדת הינה חשובה מאד לבריאותן. בטבע, צ'ינצ'ילות ניזונות מצמחים שהם עשירים בסיבים והקיבה שלהן לא מותאמת לעיכול של אוכל עשיר בשומן וסוכר. אוכל כזה עלול לגרום מהר מאד לבעיות עיכול.

שינוי חד בדיאטת הצ'ינצ'ילה עלול ליצור גם כן בעיות, לכן גם סוג אוכל חדש בדיאטת הצ'ינצ'ילה צריך לשלב באופן הדרגתי. ולאט לאט להעלות את הכמויות עד לחילוף מלא בתזונה. יחד עם זאת, כפי שכתבנו בעבר, "פינוקים" (כמו למשל צימוקים וכו) צריכים להנתן באופן מאד מוגבל (לא יותר מחצי צימוק ביום בערך), נרחיב על כך בהמשך הכתבה.

איך בוחרים אוכל טוב לצ'ינצ'ילה ?

אנו ממליצים על דיאטה של אלמנט תזונתי יחיד, ולא מיקס של מגוון רכיבים. בחנויות רבות מוכרים מיקס של אוכל לצ'ינצ'ילה שמשלב בננות, חרובים, תירס, שיבולת שועל ועוד. במקרים כאלו, לרוב הצ'ינצ'ילה תבחר לאכול את המאכלים הלא בריאים קודם (כמו בננות, חרובים וחמוציות) ורק לאחר שאלו יגמרו היא תעבור לבריאים יותר (כמו שיבולת שועל). דבר זה יוצר מצב שבו הצ'ינצ'ילה ניזונה מדיאטה לא מאוזנת, שמתחלקת לדברים מאד לא בריאים במכה אחת (וזאת גם אם המיקס מאוזן בחלוקת האלמנטים שבו- הצ'ינצ'ילה עדיין תאכל את הלא בריא לפני שתעבור לבריא). על כן, אנו ממליצים להשאיר את הבחירה בידי המגדל ולתת לה אך ורק תזונה אחידה ובריאה, ואת הפינוקים להשאיר בידיים שלנו – המגדלים. (נשמח אם תבחרו לנסות את האוכל לצ'ינצ'ילות שאנו מוכרים, שנחשב לאוכל איכותי מאד. מידע נוסף ניתן לקבל בסוף מאמר זה.)

רוב הצ'ינצ'ילות יאכלו בערך שתיים או שלוש כפות גדושות של אוכל ביום. אין להן נטייה לאכול יותר ממה שהן צריכות ולכן בסדר להשאיר להן את פינת האוכל עם אספקה שוטפת. על אף שצ'ינצ'ילה בודדה עלולה לאכול יותר מידי מתוך שיעמום.

חשוב לזכור להשאיר את האוכל בתוך כלי ראוי, לצ'ינצ'ילות רבות יש נטייה להפיל את האוכל לרצפה, ולאחר מכן להרים אוכל חדש – חבל, לכן כלי האוכל צריך להיות רחב מספיק. אבל לא רחב מידי, כדי שהצ'ינצ'ילות לא יכנסו בגופן לתוכו ויעשו בו צרכים (מה שיפגע בסטריליות של האוכל).

*מומלץ לתת לצ'ינצ'ילה גם חציר טרי\אספסת כסוג של תוסף תזונה !
גם אם האוכל שניתן לצ'ינצ'ילה הינו טוב, קבוע ואיכותי. תמיד מומלץ לתת גם חציר טרי (דגן) או אספסת (קטניות) בכדי לוודא שהיא מקבלת מספיק סיבים שנדרשים לה למערכת העיכול יחד עם שמירה על בריאות השיניים שלה (וכולנו יודעים כמה חשוב לה לכרסם ולטעום דברים). חשוב שהחציר\אספסת שניתנים יהיו שטופים ומיובשים, יש לתת במידה בכל פעם ולא להעמיס את הכלוב, לחציר ואספסת יש נטייה להפוך לבוציים ורטובים מהר מאד, מה שאינו בריא כלל.
מהניסיון שלנו, צ'ינצ'ילות בעיקר אוהבות את החציר\אספסת עם השיבולים הארוכים ביות.

אוכל לצ'ינצ'ילה

צ'ינצ'ילות שבעות ישנות באושר בחוות הצ'ינצ'ילות

פינוקים רבותיי

"פינוקים" לצ'ינצ'ילה הוא אחת התחומים הכי אפורים בעולם גידול הצ'ינצ'ילות, המון שואלים אותנו מה הכמויות ומה מומלץ לתת. באופן כללי, פינוקים צריך לתת במידות מאד קטנות, וככל שרמת הסוכר בפינוק עולה כך הוא צריך להיות קטן יותר (לדוגמה, בצימוק יש המון סוכר ולכן יש לתת מעט מאד, בגזר יש הרבה פחות ולכן אפשר לתת יותר). הפינוקים מומלצים לשימוש בזמן אילוף הצ'ינצ'ילה, כפי שהוסבר במאמר אודות אילוף הצ'ינצ'ילה. ויכולים לשמש גם בעת מפגש ראשוני עם צ'ינצ'ילה חדשה. לדוגמא, אם קניתם צ'ינצ'ילה חדשה ותרצו שתחבב אתכם, דאגו שבכל פעם שאתם מגיעים ויוצרים קשר איתה – היא תקבל פינוק. באופן זה, הצ'ינצ'ילה תחבר בין הנוכחות שלכם לחוויה טובה של אכילת אוכל טעים ותלמד שאתם כנראה גורם חיובי בחייה (בפסיכולוגיה התנהגותית דבר זה נקרא "התניה אופרנטית").
בסקר שערכנו בין הגולשים הנהדרים שלנו (אתם) אודות הפינוקים שצ'ינצ'ילות הכי אוהבות סיפרתם לנו שהצ'ינצ'ילות שלכם מאד אוהבות כוסברה, שקדים, צימוקים ואפילו פרפרי אש (שמניסיוננו הן מתות על אכילה של פרפרי אש). כל אלו יכולים לשמש כפינוקים טובים. באופן כללי נמליץ להימנע מפינוקים תעשייתיים (כמו למשל מקלות דבש שנמכרים בחנויות) – אלו לרוב פינוקים עמוסים בסוכר, מה שיכול לפגוע משמעותית בצ'ינצ'ילה.

פינוקים שאינם בדיוק אוכל יכולים להיות גם כל מיני מקלות (מומלץ של עץ אורן או אלון). מקל יכול להראות בעניכם כסתם מקל, אבל בשביל הצ'ינצ'ילה הוא מהווה אתגר והרפתקה של טעמים חדשים, ריחות ואתגרי פיצוח לשיניים. על כן, מומלץ למצוא מקלות מאתגרים, מלאים בחטטים וחריצים שיהפכו את מלאכת הכרסום לכמה שיותר מעניינת. רק זכרו לוודא שהעץ שאתם נותנים לצ'ינצ'ילה אינו רעיל (כמו למשל "הרדוף הנחלים" שנפוץ מאד בארץ) או רוסס נגד טפילים או גרוע מכך בחומר כימי אחר (כמו למשל לקה או צבע).

רצינו להזמין אתכם לנסות את האוכל לצ'ינצ'ילות שאנו מוכרים, מדובר באוכל איכותי עשיר בסיבים, דל בסוכרים ושומן וישמור על תזונה מיטבית עבור הצ'ינצ'ילה שלכם.

למידע נוסף אודות אוכל לצ'ינצ'ילה

ניתן ליצור קשר גם בטלפון:
0542-811833

, , , ,

9 תגובות ל: “תזונת הצ'ינצ'ילה – איזה אוכל לבחור ?” | >

השאר תגובה בחוות הצינצילות