גידול גורי צ'ינצ'ילה

צ'ינצ'ילה

גור צ'ינצ'ילה בחוות הצ'ינצ'ילות

גור בריא של צ'ינצ'ילה נולד כשהוא עם עיניים פקוחות, הגוף מכוסה בפרווה וכל ה 20 שיניים כבר קיימות.

גור בריא שוקל בין 35-60 גרם ומגיע לגודל מלא בתוך 18-24 חודשים (אם כי יש צ'ינצ'ילות שימשיכו בתהליך הגדילה עד כ 3 שנים). גור שנולד מתחת לגיל 25 גרם יוגדר כחלש וקיים סיכוי מופחת להישרדות (ללא התערבות המגדל).

כאשר הגורים נולדים, הם רטובים וחובה לייבשם תוך שעה מזמן הלידה, בכדי למנוע התקררות שעלולה להביא למוות.
חשוב לשמור על משקל הגורים בשבועות הראשונים, במיוחד אם נולדו יותר משני גורים, הגורים עלולים לא לאכול כראוי או לא להצליח להגיע למקור החלק וכתוצאה מכך למות. לכן יש לעזור לאלו שלא מגיעים לחלב ונדחפים ע"י אחיהם, כדי שכולם יקבלו מספיק מזון. בשעה הראשונה של הלידה יש לתת לגורים לנסות להגיע בעצמם לחלב, רק במידה ולא כולם ינקו תוך שעה ניתן לעזור.

גורי צ'ינצ'ילה עלולים להתנהג באגרסיביות כלפי אחיהם, בעיקר סביב נושאים שקשורים לאוכל. הגורים החלשים נרמסים או מסולקים, לכן מומלץ לשקול את הגורים על בסיס שבועי ולוודא שכולם גדלים באופן דומה, במידה וצ'ינצ'ילה לא גדלה בדומה לאחיה יש מקום להאכלת יד (ניתן לספק חלב עיזים מהול, או ואפילו יותר טוב להשתמש ב"מטרנה לחתולים") או הפרדתו משאר הגורים יחד עם האם כדי שיהיה לו זמן לינוק. במידה וגור מסויים "גונב" את כל החלב, ניתן להרחיקו לכלוב נפרד בזמן שהשאר אוכלים.

סיבת המוות המשנית אצל צ'ינצ'ילות היא קלקול כיבה חריף, הנובע ממחסור בחלב בפטמה שממנה יונק הגור. במידה והדבר קורה, יש לעזור לאותו גור לינוק מפטמה "גבוהה" כשהאם שוכבת.

ייתכן כי במידה וההמלטה גדולה ואין מספיק חלב לכל הגורים, ייתכן כי יניקת יתר או נשיכת הפטמות ע"י הגורים עלולה לגרום לאם לנשוך את הגורים, במקרים אלו יש להפריד את הגורים מהאם ולבצע האכלת יד.

ברוב המקרים, אם מתרחש מוות, הוא יתרחש בשבוע הראשון לאחר הלידה – לכן בשבוע זה יש לשים לב ולהקדיש זמן להשגחה. אינדיקציה טובה לבריאות הגורים היא שלאחר 12 שעות מזמן הלידה הזנב צריך להתקפל (בעוד שמיד לאחר הלידה הזנב ישר), לאחר 48 שעות הזנב צריך להתרומם ולהתעגל בדומה לצ'ינצ'ילות בוגרות- במידה ותרחיש זה קרה, סימן שהגור במצב טוב ותזונתו טובה.

תזונה
עד לשבוע הרביעי גורי הצ'ינצ'ילה ניזונים מחלב בלבד, מהשבוע הרביעי ניתן לתת להן כמויות קטנות של חציר, יש להזהר לא להאכיל אותם יתר על המידה בחציר, הם עלולים לפתח תסביך במערכת העיכול ואף למות מכך. יש לתת להם זמן להסתכל לשינויי התזונה. שימו לב שאתם לא מספקים להם מזון שמשלב מספר סוגים שונים של חציר, יש לשמור על דיאטה קפדנית של סוג מסויים של חציר איכותי. רק בשבוע השמיני ניתן לתת להן לשתות מים בנוסף למזון.

בשבועות הראשונים ללידת הצ'ינצ'ילות, מומלץ לגעת בהן בעדינות עם היד (יש להזהר מכיוון שעצמותיהן מאד שבריריות עדינות), בכך לפתח בהן את מה שנקרא "צ'ינצ'ילה האכלת יד" – סימפטיה והרגל למגע בני האדם. יש להזהר לא להרים אותן במהירות, הן עלולות לקפוץ מכף היד.

יש לבחון את האוזניים, האף, הפה, הרגליים בקפדנות ולוודא כי לא קיימות שריטות ופציעות קטנות, אלו עלולות להגרם מהאמא, במידה והתגלה פצע יש לשטוף אותו עם תמיסת מלח במים פושרים ולאחר מכן למרוח משחה אנטי -בקטרילית מתונה. במידה והפצע נראה חמור ואף מזוהם, יש לקחת את הצ'ינצ'ילה לוטרינר במהירות.

צ'ינצ'ילות מגיעות לבשילה מינית כבר בגיל 3-4 חודשים, אך לרוב הרביה מתחילה בגיל 6-12 חודשים. יש להפריד את האם מהצאצאים שלה כדי למנוע רביה פנים משפחתית – שעלולה לגרום לבעיות גנטיות ומומים.

תינוק צ'ינצ'ילה

גורי צ'ינצ'ילות בני יומם

המחלות הנפוצות לגורי צ'ינצ'ילה הן:

כאב עיניים:
לרוב נובעת משריטות או גוף זר שכנס לעין, יש לטפל באופן מיידי בעזרת תמיסת מלח. במידה והתפתח זיהום יש להשתמש בחומר אנטיביוטי

טמפרטורת הגוף משתנה
יש לשמור על טמפרטורה קבועה בקרב גורי הצ'ינצ'ילה, טמפרטורת הכלוב ובפרט אזור המחסה בתוך הכלוב צריכה להיות בין 16ל 25 מעלות צלזיוס.

דלקות למיניהם
הדלקת הנפוצה ביותר היא דלקת עיניים הנקראת "דלקת הלחמית" אשר משפיעה על גלגל העין והשטח הפנימי של העפעף, נגרמת לרוב ע"י זיהומים ויראליים וחיידקים. ניתן לטפל בעזרת טיפות עיניים אנטיביוטיות ומי מלח פושרים. כמובן שיש לשמור על הגיינת הכלוב בכדי למנוע את הדלקות.

עצירות, שלשול וקלקול קיבה
לרוב נגרמות כתוצאה מהאכלת יתר או האכלת מזון מעורבב. יש לתת לגורי הצ'ינצ'ילה חציר כדורי או חציר אחר מסוג איכותי, לעיתים קרובות האכלה לא נכונה של הצ'ינצ'ילות מקשה על מערכת העיכול לעבד מזון קשה.

פציעות – לרוב שריטות שנגרמות מהאם.
לעיתים קרובות הפציעות נגרמות כתוצאה מלהיטות האב לזווג בשנית את האם לאחר הלידה, הוא רודף אחריה ברחבי הכלוב ופוגע בצאצאים. יש למקם את הצאצאים, המזון שלהם והמחסה שלהם בקומה התחתונה של הכלוב (במידה ויש כלוב בעל כמה קומות) כדי למנוע נפילות.

, , , , ,

תגובות חדשות יותר « 87 תגובות ל: “גידול גורי צ'ינצ'ילה” | תגובות חדשות יותר «>

  • מאת נתנאל:

    תודה על הכתבה, היא מאירת עיניים ועוזרת מאד.

    רציתי לשאול: במידה ודרושה האכלת יד ממש, כמו בתמונה שמאכילים בבקבוק, איזה חלב נותנים להם?

    אצלי נולדו שני גורים, אחד היה חלש יותר מהרגע הראשון ולצערי תוך 24 שעות מת. השני נראה בריא, פעיל, הולך, רץ, קופץ, מטפס. נדחק את האמא להתחמם ולינוק. אבל למרות שעברו 48 שעות מהלידה הזנב שלו עדיין ישר עד כמה שאני רואה, לא מתעגל למעלה כמו הבוגרים. כרגע הוא בן 3 ימים.

    יש סיבה לדאגה? יש מה לעשות? למעשה הוא היונק היחיד, בלי מתחרים. אולי אין לאמא מספיק חלב? ואם כך, מה לעשות במקרה כזה?

    נתנאל

  • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

    שלום נתנאל, אנו שמחים שנהנת מהכתבה. מומלץ להשתמש בחלב עיזים מהול לתינוקות הצ'ינצ'ילה במידת הצורך. זה בסדר שהזנב עדיין לא התעגל, הנתונים שהבאנו הם כלליים ואם אתה מתאר פעילות בריאה של הגור כנראה שהכל בסדר, יכולות להיות סטיות תקן כמו בכל דבר בחיים.

  • מאת נתנאל:

    תודה!! פשוט אין כמוכם. מודה לכם בשמי ובשם הגור..

  • מאת יואל:

    שלום
    ותודה על הכתבה המאלפת
    האמת שהכתבה מלחיצה מעט,
    האם עלי כמגדל מוטלת האחריות לייבש את הגורים לאחר ההמלטה ? מדוע ?
    לגבי הכלוב, הכלוב שלנו הוא של כמה וכמה קומות, או יותר נכון כמה וכמה מדפים, עד לגובה של 2 מטרים, והוא מכיל כמובן בקבוק מים ומזון לבוגרים, כיצד יכולני למנוע מהגורים לצרוך מזון זה, ומים ?
    כתבתם גם לעזור ביניקה מהפטמה הגבוהה, אינני סבור שצ'ינצ'ילתינו תאפשר לנו להתעסק בה יתר על המידה בעניינים אלו.
    אבהיר, יש לנו זוג ללא גורים עדיין, אבל הרושם שמתקבל הוא שההמלטה קרובה, נקבתנו הולכת ומתרחבת ממש מיום ליום.
    אודה על התייחסותכם.
    יואל

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      יואל שלום, אכן, עלייך לייבש את הגורים במידה ותרצה למנוע מוות שלהם. כמובן שאם לא תייבש ייתכן והכל יהיה בסדר אך ההמלצה היא לבצע את הפעולה הפשוטה ובכך להעלות עשרות מונים את סיכוייהם לחיים. כדי למנוע צריכת מזון של הגורים, תוכל להעלות אותו לשלבים העליונים לשם הם לא יוכלו להגיע בתחילת דרכם. במידה ואתם לא קשר עם הצ'ינצ'ילה והיא לא תאפשר לכם עזרה במתן החלב, אין מה לעשות לגבי זה. במידה ואתם רואים שאחד הגורים לא ניזון טוב או שיש בעיה במתן או כמות החלב, תוכלו לעבור להאכלת יד (אך מן הסתם המצב האופטימלי הוא שאמא טבע תעשה את שלה ושהגורים ינקו מאימם). שימו לב ליצור קשר עם הגורים כבר בתחילת דרכם, בזהירות יתרה, ובכך לוודא כי הם יהיו "מוחתמים" (לא מפחדים מבני אדם). בהצלחה עם הלידה הקרבה. חוות הצ'ינצ'ילות.

  • מאת דודו:

    שלום אני חייב כלוב גבוה לצ'ינצ'ילות או כלוב רחב זה בסדר?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      שלום דודו, מה הגובה שלו ? הסיבה שאנו ממליצים להשתמש בכלוב גבוהה היא מכיוון שצ'ינצ'ילות אוהבות לקפוץ ולטפס, כלוב גבוהה מומלץ.

  • מאת דודו:

    הגובה בערך 30 40 ס"מ זה בסדר?

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      אם תוכל לספק כלוב גבוהה יותר בגובה מטר לפחות – זה יהיה הרבה יותר טוב לרווחת הצ'ינצ'ילות שלך…

  • מאת דודו:

    לא משהו שאפשר ליקפוץ שם

  • מאת דודו:

    אבל אני לא יודע מאיפה קונים כלוב כזה

  • מאת יואל:

    תודה על התשובה
    ושוב בקשר לייבוש הצ'ינצ'ילונים
    כיצד מבצעים זאת באופן טכני
    פן לשיער או משהו כזה ?

    בקשר להחתמה שלהם, מאיזה גיל ניתן להתחיל להתעסק איתם ? ולמרות שהם "עוזבי קן" האם אמא צ'ינצ'ילה לא תכעס עלי ?

    בכלוב יש לי גם 2 בתי מסתור מרווחים יחסית, האחד ממוקם במדף העליון, והשני ממוקם בתחתית הכלוב. הזוג שלנו נוהג לשהות במחסה העליון, מדי פעם הם "בודקים" מה המצב למטה. האם אין חשש שהגורים יפלו מלמעלה, { 2 מטר } או שאמא יודע שעליה להמליט אותם למטה ?

    תודה על הכל
    יואל

  • מאת קרן:

    שלום נולד לנו גור צינצילה עם עיניים עצומות .אברו שלושה ימים גור זריז מאוד רץ וינק עם עיניים אצומות לגמרי כול הזמן . מה לאסות / תודה.

  • מאת קרן:

    שלום נולד לנו גור צינצילה עם עינים עצומות אברו שלושה ימים גור רץ יונק זריז מאוד אבל עינים עצומות לגמרי כול הזמן זה מפחיד אותי ,מה לאשות/ תודה

  • מאת נטלי:

    הצינצילה נקבה שלי מכניסים בדים לכלוב, בין אם ה הוילון או הסמרטוט שעושה להם צל מהשמש בשעות הבוקר.
    הייתי רוצה לדעת אם יש איזה דפוס מיוחד של צינצילה נקבה בהריון ומה היא עושה בתקופה הזאת , האם יש קנים או ריפוד מומלץ להמלטה?

  • מאת שירה:

    איפה חוות הצ'ינצ'ילות???..????

  • מאת מירב:

    אני רוצה לקנות נקבה אבל הורי מסכימים רק עם הזכר לא טורף את הגורים אז השאלה היא: העם הזכר טורף את הגורים?

    תודה
    מירב 🙂

  • מאת גלית:

    שלום רב,
    ברצוני לברר כמה עולה הגור שלמעלה
    ואיפה החווה ממוקמת?

  • מאת גלית:

    שלום רב,
    ברצוני לברר כמה עולה גור הצינצילות
    ואיפה החווה נמצאת?
    תודה גלית

  • מאת יובל:

    שלום לי היו בבית שתי המלטות של שתי נקבות שונות באחד ההמלטות הגור גדל בצורה מדהים ורץ וקופץ ובדיוק כמו הגדולים (הוא נולד במשקל 65גרם) בהמלטה השנייה הגור מאוד קטן שוקל 55 גרם ושהוא זז הוא לפעמים בוכה הרבה כל הזמן והגור השני בכלל ולא שומעים הגור ביומיים הראשונים ירד ל46 גרם הוא יונק אבל אני לא חושבת שמספיק יש צורך לעבור להאכלת יד ? אם הוא לא יונק מהאם היא יכולה למות? כל פעם שהיא מתקרבת עליו הוא בוכה אפילו עם זה אף לאף אבל אני שומעת אותו יונק אני צריכה להתחיל לדאוג מה לעשות? תודה יובל

  • מאת דניאל:

    שלום..
    נולדו לי לפני כמה ימים 3 צינצילות חדשות.. אך לצערי האימא חלתה והיא לא מניקה את הגורים..(היא מנסה להרוג אותם)
    רציתי לדעת איך אני אמור להאכיל אותם ובמה? וכל כמה זמן הם צריכים לאכול?
    אני צריך להשאיר אותם לבד? או להכניס אותם עם האבא?
    תודה, דניאל.

  • מאת מאיר:

    שלום ותודה אדירה על הכתבה!

    לפני כשבוע נולדו לנו 2 גורי צינצילות. בארבעת הימים הראשונים הם היו צמודים לאמא, ינקו ממנה רוב שעות היממה. ביומיים האחרונים היא בקושי איתם וגם כשהיא כבר מניקה זה לדקות בודדות. האם זה מצב תקין? אנחנו קצת לחוצים 🙁

    • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

      כל עוד הם זזים ופעילים – זה בסדר. אם אם נראים לך חלשים, תן להם "מטרנה לחתולים" בעצמך

  • מאת עידן צוקרמן:

    אחלה כתבה !

  • מאת ליאל:

    היי, הצ'ינצ'ילה שלי המליטה היום בשעה טובה! (רק גור אחד).
    רציתי לשאול אחרי כמה זמן אפשר לשחרר את הגורים שיסתובבו בבית? ותוך כמה זמן בדר"כ הנקבה יכולה להיכנס שוב להריון?

    תודה מראש 🙂

  • מאת אנונימי:

    איפה ממוקמת חוות הצ'יצ'ילות וכמה עולים זוג של צ'ינצ'ילות

  • מאת עדן:

    שלום, האם בחוות הצ'ינצ'ילות יש צ'ינצ'ילות לשידוך
    כדי שיזדווגו עם שלי?
    ושמעתי שהנקבה מקבלת אחרי זיווג את כל הגורים חוץ מאחד שאותו הבעל מקבל האם זה נכון? וצרו איתי קשר להודיעה לי תודה עדן.

  • מאת הילה:

    שלום רב ותודה רבה על המידע הרב שיש באתרכם.
    לפני חודש בערך רכשתי צינצילה זכר. לפי המוכר הוא היה בן חצי שנה לערך. אתמול הוא נפטר לנו. קראתי את הכתבה לגבי תסמינים שונים והיו לו כמעט את כולם. חוסר תאבון. שינה על הצד.הוא התנשם בכבדות ולפנות בוקר לצערי מת.היה לו כלוב גדול ובית מעץ גדול גם כן. הייתי מאכילה אותה באוכל יבש ובאספסת. מידי פעם נותנת לו צימוק. הכלוב ממוקם בסלון.פניתי למוכר ואמרתי לו שהוא לא אוכל וחסר תאבון והוא אמר לי שהם בדרכ לא אכלנים גדולים אבל אתמול כשהוא התנשם הבנתי שזהו. שאלתי היא האם זו תופעה מוכרת.ממה זה קורה ?
    תודה מראש
    הילה

  • מאת עמית:

    שלום ברצוני לדעת כמה עולה גורת צ'ינצ'ילה בת חצי שנה תודה וחזרו מהר בתשובה

  • מאת ערן זהבי:

    נמנ77ו796עענטעטעוט

  • מאת ענת:

    שלום . יש לי זוג צ'ינצילות ולפני כמעט 4 שבועות נולד גור שנפטר לצערינו.אני מאוד חדשה בעניין קיבלתי אותם מתנה והם אצלי רק 4 חודשים. איך שהגור נולד היה הכל בסדר , היה עם עיניים פתוחות ואחרי 48 שעות הזנב התגלגל. אבל ממש לא ראיתי שהיא מניקה אותו ראיתי שהוא שותה מים לבד, הייתה לו דלקת עיניים שטיפלתי בא ולפני שהוא נפטר שמי לב שהתחיל לשלש ונהיה חלש. פניתי לוטרינר ונאמר לי לתת לו תרכובת מזון של תינוקות ולא חתולים בתוספת גלוקוז. כמובן שזה לא ממש עזר. בכדי להימנע מדברים בעתיד השמח לקבל יותר אינפורמציה בנושא טיפול בגורים .בתודה

  • מאת אינסה:

    נולד לי היום גור האם האמא והאבא יכולים ליהיות ביחד באותו כלוב?

  • מאת איתמר:

    שלום.
    נקבת הצ'ינצ'ילה שלי בהריון. האם יש אפשרות שתוכלו לטפל בגור או בגורים שיוולדו תמורת כסף? אוכל להביא את הגורים לשם אבל האם יכול להיות שתוכלו לבוא לקחת אותם? תודה רבה צרו איתי קשר באימיל שלי: itamarroit@gmail.com

    • מאת איתמר:

      וכן אני מודע לכך שאצטרך להביא גם את אם הצ'ינצ'ילות

      • מאת חוות הצ'ינצ'ילות:

        איתמר שלום, תודה רבה על ההצעה. אך אנו לא מערבבים צ'ינצ'ילות שלא נולדו אצלנו. חשוב לנו שהצ'ינצ'ילות יסתדרו טוב אחת עם השניה. הצ'ינצ'ילות שלנו רגילות אחת לשניה ולכן אנחנו לא רוצים "לערבב" את המארג החברתי שלהן. שיהיה בהצלחה !

  • מאת יעל:

    אתם יכולים להמליץ לי על שמות לגורים

  • מאת אירי:

    שלום איך אני מייבשת את הצימצילות עם פן לשער או מגבת?
    תודה אירע

  • מאת שירן:

    שלום לכם,
    תודה על הכתבה הנפלאה!
    יש לי זוג צ'ינצ'ילות בני שנה.
    הבת ילדה לפני שבוע 3 גורים ויש לי מספר שאלות:
    1. כולם נולדו סבב ה40 גרם, רציתי לדעת כמה גרם הם אמורים לעלות בשבוע?
    2. עד איזה גיל הם חייבים להיות עם האמא?
    3.האם הם לא יכולים להשאר עם ההורים באותו הכלוב גם אחרי הבגרות המינית?

    אם יש עוד איזשהם המלצות אשמח לשמוע!
    תודה רבה!!

  • מאת אנונימי:

    תודה על הכתבה.
    שלום,
    יש לי גור צ'ינצ'ילה(אחד) בן 3 ימים והיום שמעתי אותו מתחיל לעשות קולות ויש לי כמה שאלות
    1. איך אני יודע אם הגור אוכל מספיק?
    2. האבא מתחרפן קצת והאמא לפעמים תוקפת אותו, מה לעשות?
    3. האם אפשר לנקות את הכלוב אם הגור נמצא בו? ואם כן איך?
    4. מאיזה סיבות האבא יכול להתחרפן?(הוא רץ וקופץ בכל הכלוב בזמן שמשמיע קולות שדומים לצפצופים)
    5. האמא לא נותנת לי לגעת בה(ללטף ולהרים אותה) איך אני יודע אם קרה לה משהו?(פציעה/דלקת/פרעושים)
    6. הצ'ינצ'ילה הזכר(האבא) מגרד את העין שלו הרבה, למה הוא עושה את זה?(מה מפריע לו)
    לבינתיים אלו כל השאלות, בבקשה תענו מהר

  • מאת אמילי:

    שלום
    שמי אמילי
    הצ'ינצ'ילה שלי בהריון כבר שלושה חודשים
    חייב לייבש את הגורים?
    ואיך לייבש אותם?

  • מאת נטלי:

    שמי נטלי
    יש לי שני גורים שנולדו אתמול
    מאיזה גיל אפשר להחזיק את הגורים בידיים?
    תודה

    • מאת אנונימי:

      הצ'ינצ'ילה מגיעה לבגרות מינית בגיל 4 חודשים, אך רצוי לא לזווג את הצ'ינצ'ילה לפני 6 חודשים. צ'ינצ'ילה מתייחמת כל 28 יום וההיריון נמשך כ-111 יום. הצ'ינצ'ילה ממליטה עד 4 גורים מחוסרי פרווה ופקוחי עיניים. את הגורים ניתן להפריד מהאמא לאחר 59 יום מיום היוולדם. מגיל שבועיים אפשר להתחיל לשחק איתם.

  • מאת לימור:

    היי
    החמודה שלנו המליטה שתי נקבות, כעת בנות 9 ימים.
    בכלוב גבוה ( כמטר וחצי ) והאמא מטפסת למעלה והגורות בעקבותיה.
    האם מסוכן להן ?

    תודה רבה

  • מאת Mm...:

    שלום אני רוצה ממש גור חמוד קטן כמה עולה ואיפה החווה השמח עם תענו

  • מאת ראבד:

    מאיזה יום מותר להחזיק את הגורים?
    הצ'ינצ'ילה שלי המליטה 4, איך אדע אם עלי להתערב? (אם בכלל להתערב..)
    אם יש צורך בהאכלת גורים והפרדתם איך אדע איזה גור?

    • מאת לנקה:

      מומלץ לשקול את הגורים ולראות שכולם עולים במשקל.
      ניתן להחזיק את הגורים מהלידה.
      במידה ועליך להתערב בכדי לעזור לאם יש כמה דברים שניתן לתת סימילאק סויה שלב 1 / מטרנה חתולים.
      חשוב שיהיה כל הזמן הרבה אספסת וחציר בכלוב.
      מומלץ לתת לאם סרפד יבש , קוואקר ויש עוד דברים.
      אתה יכול להתיעץ ולשמוע דעות נוספות בפייסבוק בקבוצה צ'ינצ'ילות זה אדיר

  • מאת יונתן:

    היו נולדו לי שני גורים מותר להחזיק וללטף?

  • מאת יונתן:

    צריך להפריד אותם אחד מהשני בכלובים?

  • מאת יונתן:

    תיקון:היום

  • מאת יונתן:

    להפריד מהם את האבא?

  • מאת נועה:

    שאלה?
    יש לי צ'ינצ'ילה שעומדת להמליט ואין לי כלוב נוסף בשביל הגורים
    האם חייב כלוב נוסף? אם לא איפה אפשר לשים אותם בינתיים???

  • מאת נועה:

    שאלה???
    יש לי צ'ינצ'ילה שעומדת להמליט ואין לי
    כלוב נוסף בשביל הגורים מה לעשות???

  • מאת גואטה:

    שלום,
    האם יחיו בשלום 3 זכרים אפורים ונקבה אחת שחורה?
    תודה מראש, גואטה

  • מאת אלירן:

    שלום רב,
    אתמול נולדה לנו צ'ינצ'ילה אחת. זה הגיוני או שעלינו לצפות לעוד המלטה?

  • מאת אלישבע:

    הי נולד לנו 4 צינצילות ו2 צינצילות נראות בסדר ו2 נראות קטנות ורזות מה לעשות? והאים מותר לנו לגעת בהם כי במי שנגענו האמא לא מאכילה טוב? ככה נראה לי! תודה!

  • מאת אלישבע:

    או שצריך להשים את האמא אם 2 הצינצילות הקטנות לבד לכמה שעות?

  • מאת אלישבע:

    ואיך ניתן לישקול אותם?

  • מאת נועה:

    שאלה דחופה יש לי 4 צינצילות זכר ונקבה לפני חודשיים בערך הנקבה המליטה 2 גורים לאחר יום קניתי להם כלוב די קטן כי לא הייתה באפשרותי לקנות כלוב גדול ברגע שקניתי את הכלוב הקטן שמתי את הנקבה ושני הגורים בו ויש לי כלוב אחר שהוא ענק שזה היה הכלוב של הזכר והנקבה לפני שהגורים נולדו ובזמן הקרוב שזה אומר השבוע הזה אני רוצה לשים את הנקבה והזכר והגורים בכלוב הגדול יחד זה בסדר? עם לא יש פיתרון אחר?

  • מאת יונתן:

    היי…
    רציתי לדעת אחרי כמה זמן אפשר לקחת את הגור מאמא שלו מהרגע שהוא נולד?
    תודה רבה מראש
    יונתן

  • מאת נטליה:

    שלום, קניתי צינצילה בן 3 חודשים לפני יומיים. זה הראשון שאני מגדלת ומאוד משתדלת למלא אחרי כל ההוראות שקיבלתי וקראתי. הוא עדיין מפחד להתקרב אלי אבל ריחרח אותי כמה פעמים היום, הוא אוכל מתרוצץ ונראה חיוני. אבל.. הוא משמיע קולות מוזרים.. כמו צפצופים. מה הקולות האלה אומרים? זה בכי אולי ממקום לא מוכר והפרידה מהאמא או שזה משהו אחר שדורש התייחסות?

    אני אשמח לתשובה בהקדם, כמו שאמרתי זו הפעם הראשונה שלי ואני קצת לחוצה ורוצה שיהיה לו טוב.
    תודה, נטליה

  • מאת תמר:

    רציתי לשאול הצינצילה שלי המליטה והיא (האמא)ממש מלוכלכת מדם צריך לנקות אותה או לתת לזה לעבור?

  • מאת מריה:

    שלום
    נולדו לנו 3 צ'נצ'לות היום הם בני שבוע.
    אחד מהם כל הזמן בוכה וגם אחד האחים מציק לו הרבה.
    איפה רוכשים חלב חתולים על מנת לעזור לו באכילה? והם צריך להפרידו מהאחים ומהאם?
    אחד מהם ממש שובב מטפס על הכלוב וכך מצליח להגיע לקומה השניה של הכלוב… איך אפשר להגן עליו שלא יפול?הוא מטפס בכוחות עצמו לאורך כל הכלוב הוא ממש פעיל כמו בוגר.
    ועוד אחד מתוק שנכון לעכשיו לא עושה בעיות🙂
    כמו כן האבא כרגע בכלוב ניפרד מכיוון שהנקבה מאוד אגרסיבית כלפיו😞

  • מאת יחיא:

    שלום ,
    בשבועים הראשונים כמה בערך הגור אמור לעלות במשקל?
    אצלי 3 גורים שכל שלושה ימים עולים 1-2 גרם, האם זה תקין?
    תודה

  • מאת יואב:

    בתוך כמה זמן מן הלידה ניתן לשחק עם הגורים?

  • מאת נעמה:

    יש לי שני צ'ינצ'ילות הם אחים אבל אני לא רואה שהנקבה עולה במישקל
    קנינו אותם לפני כמעט שנה כשהם היו בני 8 חודשים תודה נעמה

  • מאת מנו פרו מקס:

    כמה הוא עולה???????????????????????????????????????? Mani

  • מאת נטלי:

    לאחר ההפרדה של הזכר והנקבה לכלובים נפרדים עקב ההמלטה הלא צפוייה שקרתה לפני שבועיים. הנקבה מתנהגת באגרסיביות לזכר בשעות המשחק שלהם. מה אפשר לעשות בנוגע לכך?

  • מאת אורלי:

    היי תודה על כתבה מעניינת ומלמדת.
    אתמול נולד לנו גור צינצילות מתוק.
    שאלתי היא האם מומלץ להוציא את הזכר לכלוב אחר כדי שלא יזווג אותה שוב בתקופה זו ? וכמו כן האם מותר לנקות את הכלוב ומתי ניתן לגעת בגור?

השאר תגובה בחוות הצינצילות